27 marca 2012

Czerwony kapturek i detektyw Nicky Flippers

Cześć.
Dziś pierwsza notka z cyklu "jak to jest zrobione".

A więc, do kredek, gotowi... START

Czerwony kapturek
1. Zaczynamy od kolorowania ciała. Do tego celu użyłam cielistej kredki jako podkład, a do cieni - pomarańczowej. Pod bluzką cienką linią ołówkiem zaznaczyłam cień, lekko roztarłam i zamalowałam kredką cielistą.
2. Następnie zabrałam się do malowania bluzeczki. Najpierw delikatnie ją pomalowałam kredką jasnozieloną, potem ciemniejszym odcieniem dodałam cienie. Ciemnożółtą zamalowałam końcówki rękawków, a na samym końcu całość zamalowałam jasnożółtą, by rysunek nabrał cieplejszych barw.
3. Twarz - oczy pomalowałam na niebiesko. Cienie zrobiłam ołówkiem, rozmazałam lekko i zamalowałam znów tym samym odcieniem niebieskiego. Przy malowaniu ust należy pamiętać o tym, że dolna warga jest jaśniejsza od górnej (dlatego na moim rysunku widać białą "plamkę").


4. Teraz zajmiemy się kapturkiem i płaszczykiem. Najpierw wszystko maluję na czerwono. Następnie zaznaczam cienie ołówkiem, lekko rozcieram i tak jak w poprzednich krokach, zamalowuję to tym samym odcieniem czerwieni.
















 5. W następnym kroku malujemy włosy i buty na brązowo. Zaznaczając cienie na butach, korzystałam oczywiście z ołówka robiąc nimi ciemne miejsca i pozostawiałam niezamalowane niewielkie paseczki, jako refleksy świetlne.

 6. Sukienkę pomalowałam na turkusowo, a cienie na niej ciemnoniebieską kredką. Tą samą kredką robiłam cienie na spodniach, natomiast podstawę pomalowałam na jasnoniebiesko. Teraz malujemy szczegóły, takie jak gwiazdki i podeszwy o czym zapomniałam wcześniej.

 7. No i mamy gotową pracę ;]
  

Detektyw Nicky Flippers


 1. Zaczynamy od pomalowania jasnozieloną kredką pyszczka naszej żabci. Następnie zieloną malujemy resztę "twarzy". Wszystko poprawiamy żółtą kredką by nadać naszej pracy trochę żywszych kolorków.







2. Oliwkową kredką malujemy podbródek i delikatnie poprawiamy żółtą. Łapki malujemy na ten sam kolor co pomalowaliśmy resztę "twarzy", dodając do niego oliwkowy i żółty.

 3. Teraz delikatnie ołówkiem malujemy ubranie detektywa, zaznaczając już niektóre cienie. Następnie oliwkową kredką malujemy ubranko i wykończamy rysunek cieniami na garniturze.
 I tak powstała nasza żabcia ;]


Końcowe prace w większym formacie możecie znaleźć >>TU<<

Na dziś to wszystko. Miłego malowania :)

1 komentarz:

  1. młoda wilczyca14 kwietnia 2012 18:35

    Nie znałam wcześniej tego sposobu cieniowania ołówkiem ;) świetnie, że narysowałaś postacie "z kreskówki" osobiście bardzo lubię takie bajkowe rysunki xD

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...