13 marca 2012

7 przykazań rysownika


Witam ponownie. Dziś zamieszczam notkę, w której znajdziecie rady dotyczące rysowania. Wszystkie są sprawdzone przeze mnie i wiele razy ubolewałam, że robiłam wyjątki od reguły. Nie ma to jak trzymać się ściśle określonych zasad. A jakimi zasadami wy się kierujecie? Czy moje "przykazania" są przydatne? Czekam na wasze odpowiedzi i opinie. 
A tym czasem, cieszmy się z nadchodzącej wiosny :)


7 przykazań rysownika ;]
  1. Myj łapki podczas malowania, szczególnie jeśli używasz farb, pasteli czy też ołówka.
  2. Jeżeli obrysowujesz rysunek długopisem PAMIĘTAJ by pozostawić go na jakiś czas w spokoju. Zajmij się czym zupełnie innym. Moim sposobem na wyeliminowanie niespodzianek podczas ścierania ołówka jest rysowanie wieczorem/nocą. Wiedząc, że malowanie zajmie mi więcej czasu, biorę się za to dopiero następnego ranka. Wtedy jestem pewna, że przy ścieraniu nic mi się nie rozmaże :)
  3. Choćbyś nie wiem jak znał swoją gumkę do ścierania zachowaj nutkę ostrożności przy każdym kolejnym wycieraniu, szczególnie jeśli praca nadzwyczaj Ci się podoba. „Wymymłany” rysunek nie wygląda już tak ładnie xD
  4. Nie radzę poprawiać pracy po zrobieniu konturów długopisem. Możliwość, że nie uda Ci się niczego „spaprać” wynosi 1/1 000 000 xD
  5. Malując cienie, sprawdź wszystkie kombinacje odcieni danego koloru, byś podczas pracy (bądź nie daj Boże po) nie doszedł do wniosku, że ten kolor w ogóle tu nie pasuje T.T
  6. Jeśli nakładasz kilka warstw koloru, rozpoczynaj zawsze od rysowania jasnymi kolorami, następnie stopniowo przyciemniaj je. Aby uzyskać ładny efekt końcowy, odcienie można wycieniować pałeczką kosmetyczną.
  7. Używaj linijek i cyrkla. Koło wygląda efektowniej robione właściwym przyrządem niż jakieś jajo narysowane odręcznie. Aby nie zrobić dziur w rysunku, pod igłę podkładam złożoną kilka razy kartkę w kratkę. Zamiast trzymać nóżkę cyrkla, trzymam kartkę, w którą wbita jest igła. Wtedy mam pewność, że koło wyjdzie takie jakie powinno być. Aby dać mu efekt „robienia ręcznego”, okrąg poprawiam ręcznie ołówkiem.

2 komentarze:

  1. młoda wilczyca16 marca 2012 20:45

    Świetny blog xD wspaniale, że już są pierwsze notki :D moją prywatną zasadą rysowania jest znaleźć jakieś bezludne miejsce i dodatkowo odciąć się od świata muzyką ^^ 75% szans, że rysunek będzie zgodny z wyobrażeniem albo lepszy xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie mogę słuchać muzyki podczas rysowania, bo zajmuje się wtedy śpiewaniem a nie tym co powinnam xD
      Chociaż są ludzie, np. Ty, że im to pomaga ;]

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...